شاركنا رأيك

شاركنا رأيك

أغرب موقف قد تسمعه في رابعة




حسبنا الله ونعم الوكيل 
يا من تدعمون القتلة الفجرة وتريحون ضمائركم بما تسمعونه من الاعلام 
افيقوا ستحشرون معهم بدعمكم















أغرب موقف قد تسمعه في رابعة.




الدكتورة حنان امين استاذ طب الاطفال بجامعة الزقازيق انها كانت ضمن الاطباء المتواجدين 

بالمستشفي الميداني لحظة الفض وتذكر انه تم مداهمة المستشفي الميداني من قبل 

داخلية نخنوخ وكان بها العديد من الجثث والحالات الخطيرة التي كانت ترعاها بدورها 

كطبيبة 

ثم فوجئت بأحد ضباط الشرطة يتقدم نحوها ودار الحوار التالي:

الضابط: يلا يا ولية انتي من هنا دلوقتي بدل ما نقتلك.

د حنان: انا طبيبة ولوسبنا الناس دي هيموتوا.

الضابط: يموتوا... احنا هنولع في المستشفي باللي فبها دلوقتي...يلا ياولية.

د حنان: انا تحت ايدي حالتين زي مانت شايف ولو سيبتهم هيموتوا وما ينفعش اسيبهم.

الضابط: ياولية انتي ما بتفهميش.(وصوب سلاحة نحو المريضين وقتلهما بالرصاص الحي 

في موقف ازهل د حنان.... واستطرد قائلا: اهم ماتوا ارتاحتي خلاص... يلا بقه غوري من 

هنا.

تقول الدكتورة حنان : لقد فقدت التفكير من هول الصدمة ولم اتحرك من مكاني في زهول 

فاشتاط غضبه و نهرني وطلب مني الخروج بوقاحة شديدة....


فتحركت نحو باب الخروج خطوتين وانا لا اكاد اصدق ما بحدث وقلت في نفس يستحيل ان 

يكون هذا بشر ودار في نفسي ان داخلية نخنوخ ومليشيات السيسي قد يكونا احضرا الينا 

ريبوتات(انسان الي) لدرجة انني استدرت وتوجهت نحوة وهو يكيل لي الشتائم وما ان 

اقتربت منه حتي امسكت بيده اتفحصها لاري هل هو انسان حقا ام ريبوت فشد يده وقال: 

في ايه ???? انتي مجنونة ياولية ايه اللي انتي بتعمليه ده??? يلا غوري من هنا قرفتيني.

د حنان: والله يابني انا كنت فاكراك ريبوت... كنت فاكراك مش انسان بجد... حسبي الله ونعم 

الوكيل....حسبي الله ونعم الوكيل...انتهي


ابن البلد

ليست هناك تعليقات: