شاركنا رأيك

شاركنا رأيك

نكات ثوريه







النهارده واحد بيندهلى فى وسط الشارع بيقولى 
انت ياعم الاخوانى
مع العلم انى مش اخوانى ولا بحب الاحزاب اصلا فكره زباله اصلا
انا : نعم يا لاحس البياده
هو : انتم مش هتهمدوا بقه مش كفايه السنه اللى خربتوا فيها البلد
انا : طيب يا عم احنا خربنا البلد انتم بقالكم بتاع تلت شهور صلحتوا البلد 
احنا كان معانا الامل انتم بقه معاكم خيبة الامل
هو : انتم بتصدقوا كل حاجه تقولها الجزيره
انا : طيب انت ايه رائيك فى بيع الاراضى المصريه اللى قالت عليها وزيره الاعلام واللى شغالين فيها قادة الانقلاب علشان يلاقوا مرتبات الناس
هو : لا طبعا انت بتصدقوا كلام الجزيره 
انا : طب ايه رائيك فى ان الاخوان كانوا هيبيعوا الاهرمات ؟
هو : ايوه حصل بس ربنا نجانا من الاخوان دول كانوا هيبيعوا البلد
انا : يعنى صدقت ان الاخوان هيبيعوا الهرم ومصدقتش اللى قالته وزيره الاعلام بنفسها من بيع الاراضى لتسديد المرتبات
انا تانى : دخل ديلك جوه يا اهبل
والله بقى يلف برقبته يشوف لو فى ديل ولا لا ... اصل انا كنت بركبله ديل ورق واحنا صغيرين واظاهر عجبته الفكره فبقت ملازماه طول حياته 
يعنى حمار وهو صغير حمار وهو كبير

ليست هناك تعليقات: